Pagina's

donderdag 1 september 2016

Nieuwe bekleding voor wiegje

Voor de kleinste spruit mochten we het familiewiegje lenen. De oudste kleinzoon heeft hier lang geleden ook in gelegen, Robbe enkele jaren geleden ook, en Matteo mag het ook weer enkele maanden gebruiken. Voor Robbe hebben we de oude bekleding gebruikt (stof: blauwe Vichy-ruitjes; patroon: héél veel plooitjes - niet helemaal mijn stijl). Nu wou ik graag toch nieuwe bekleding maken.

Er kroop best wat tijd in - vooral dan om het patroon te bedenken en uit te werken. Ik had de oude bekleding thuis liggen, dus als ik opnieuw veel plooitjes wou, kon ik gemakkelijk de maten overnemen. Maar als je dus iets anders wilt, betekent dat een hoop werk... Uiteindelijk had ik iets in mijn hoofd dat zou kunnen werken, de stof gekocht, en dan beginnen knippen en stikken.

Het resultaat mag er zijn - ik ben er echt blij mee. We hebben ook een leuk dekentje gekregen dat er perfect bij past.


Onze kleine Matteo kan in stijl slapen!

Stof: Soft Cactus
Patroon: zelf getekend

Geen opmerkingen:

Een reactie posten